| 1. 6. 2010
| I na trať 260 zavítalo Žluté jaro společnosti RegioJet a tak by bylo skoro hříchem, neprojet se do školy či zaměstnání za 5 Kč v našem kraji vzácnou jednotkou Desiro Classic. |
| Na Den dětí roku 2010 jsem se svezl ráno v 8:17 do Brna a o dvanáct hodin později zpátky spojenou dvojjednotkou, která je posledních 10 květnových a první čtyři červnové dny v provozu třikrát denně v úseku Šakvice - Brno hlavní nádraží - Skalice nad Svitavou jako zvláštní vlak společnosti RegioJet.
Za jednotnou cenu 5 Kč lze cestovat v libovolném úseku v rámci reklamní akce první i druhou třídou poměrně moderní německé jednotky, kterou jsem již důvěrně poznal v Řecku, Bulharsku, Rumunsku a Německu a kterou bylo u nás dosud možné spatřit pouze na několika málo příhraničních tratích s Německem.
Zvláště proto, že mně v červnu vypršela šalinkarta a byl jsem odkázán na placení plného jízdného, jsem nabídku přivítal. Z dlouhodobého hlediska však nutno uvést, že nejde o vlak, který by svým pohodlím předčil běžné soupravy, které na naší trati jezdí. Pominu-li nabídku nápojů v automatu, kterou bych až na výjimky stejně nevyužil, je nutné se zmínit o poměrně velké hlučnosti, nepohodlných sedadlech, nemožnosti otvírat okna a absenci praktických stolečků. Vyzdvihnout tedy lze pouze koše na tříděný odpad, výborný design a o několik tříd lepší toalety ve srovnání s vozy 060 a Bdmtee, kterými jinak každodenně dojíždím.
Celkem vzato jsem se o pár dní později docela rád uvelebil na prastarém sedadle v panťáku, otevřel jsem si okno a vytáhl počítač, na který mně v mnohem uzavřenějším rozmístění sedadel nikdo nekoukal. Jako regionální vozislo je jistě Desiro výjimečně vhodné, ale u nás pod dráty se budu těšit na lepší jednotku v budoucnu.
Související články: | | Téma: Železnice, dráhy Pravděpodobně nejzajímavějším druhem dopravy je doprava drážní. Nejen železnice různých rozchodů od pitoreskních úzkokolejek přimykajících se ke svahu po rychl… | | Téma: Adamov
Nenapodobitelné město, formované průmyslovým závodem ve stísněných podmínkách člnitého terénu na západním okaji Moravského krasu. Ze dna hlubokého údolí se… | |
| Zpět
Komentáře:
Stránka:
|
|
Poslední komentáře:
Autor: Viktora Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase. Číst
Autor: Radim Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-) Číst
Autor: Pepix Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček. Číst
Autor: Kps Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119 Číst
Autor: Kps Text: Najdete si to v katastru nemovitostí... Číst
|
|