Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

Žluté jaro


1. 6. 2010
Žluté jaro v Adamově.I na trať 260 zavítalo Žluté jaro společnosti RegioJet a tak by bylo skoro hříchem, neprojet se do školy či zaměstnání za 5 Kč v našem kraji vzácnou jednotkou Desiro Classic.

Žluté jaro v Adamově.Na Den dětí roku 2010 jsem se svezl ráno v 8:17 do Brna a o dvanáct hodin později zpátky spojenou dvojjednotkou, která je posledních 10 květnových a první čtyři červnové dny v provozu třikrát denně v úseku Šakvice - Brno hlavní nádraží - Skalice nad Svitavou jako zvláštní vlak společnosti RegioJet.

Za jednotnou cenu 5 Kč lze cestovat v libovolném úseku v rámci reklamní akce první i druhou třídou poměrně moderní německé jednotky, kterou jsem již důvěrně poznal v Řecku, Bulharsku, Rumunsku a Německu a kterou bylo u nás dosud možné spatřit pouze na několika málo příhraničních tratích s Německem.

Žluté jaro v Adamově.Zvláště proto, že mně v červnu vypršela šalinkarta a byl jsem odkázán na placení plného jízdného, jsem nabídku přivítal. Z dlouhodobého hlediska však nutno uvést, že nejde o vlak, který by svým pohodlím předčil běžné soupravy, které na naší trati jezdí. Pominu-li nabídku nápojů v automatu, kterou bych až na výjimky stejně nevyužil, je nutné se zmínit o poměrně velké hlučnosti, nepohodlných sedadlech, nemožnosti otvírat okna a absenci praktických stolečků. Vyzdvihnout tedy lze pouze koše na tříděný odpad, výborný design a o několik tříd lepší toalety ve srovnání s vozy 060 a Bdmtee, kterými jinak každodenně dojíždím.

Celkem vzato jsem se o pár dní později docela rád uvelebil na prastarém sedadle v panťáku, otevřel jsem si okno a vytáhl počítač, na který mně v mnohem uzavřenějším rozmístění sedadel nikdo nekoukal. Jako regionální vozislo je jistě Desiro výjimečně vhodné, ale u nás pod dráty se budu těšit na lepší jednotku v budoucnu.

Související články:
Téma:
Železnice, dráhy
Pravděpodobně nejzajímavějším druhem dopravy je doprava drážní. Nejen železnice různých rozchodů od pitoreskních úzkokolejek přimykajících se ke svahu po rychl…
Téma:
Adamov
Nenapodobitelné město, formované průmyslovým závodem ve stísněných podmínkách člnitého terénu na západním okaji Moravského krasu. Ze dna hlubokého údolí se…

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Viktora
Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase.
Číst

Autor: Radim
Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-)
Číst

Autor: Pepix
Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček.
Číst

Autor: Kps
Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119
Číst

Autor: Kps
Text: Najdete si to v katastru nemovitostí...
Číst